Monday, November 12, 2012

Longing for this

Assalamualaikum

Ceh. Tiba-tiba tajuk entry bahasa omputis. Sebenarnya nak test lidah ni sebab petang ni saya ada meeting (ingat watak utama ke dalam meeting tu) dan kena present. Wah. Dah lama tak present ni. Last masa join Gems kat Genting. Dan the good news nya saya skor markah yang agak hebat untuk presentation module at that time(macam dah lembut sikit urat lidah ni) which is saya rasa satu pencapaian untuk diri saya. Saya selalu bersyukur bila teringat yang saya pernah join kursus tu.

So hope today will be okay.

My mother is a tailor. She is very hardworking young lady (young ok.young). However none of her children mengikut dia. Tapiiiiii kami pandai pegang jarum ok. Haha. Oh ye second sister saya pandai la menjahit. Dia kretip gitu. Nape ntah tak jadi fashion designer.




Kat tengah tu awek yang pakai dress dengan cardigan. Take note yang cardigan tu dibuat oleh second sister saya dengan menggunakan old tshirt. Kalau tengok cardigan tu memang nampak macam beli dekat Jusco masa sale hujung tahun.

Jadi berbalik kita kepada longing tadi. Sebenarnya saya dah lama tak pegang jarum. Dalam beg tu ada sepasang baju kurung yang saya pakai sekali je during first sister wedding sebab i am planning to stitch(yeke?) beads and sequins dan baru pakai. So the problems are saya belum beli material dan saya tiada masa. Those two problems leads to one big problem. It is lazy. Huh.



Salah satu baju which is my graduation's attire. Hahaha. Dengan jahitan yang paling paling paling paling simple. Sesuai untuk orang yang nak cepat je kerjanya.




Ini baju yang exclusive dijahit untuk Gems registration. Saya jahit dalam tempoh semalaman gitu. The thing is once kita dah start kita akan dirasuk hantu manik. Yang mana hantu tu akan bagi spirit untuk kita jahit dan jahit sampai siap.




This is my sister's veil. Hakhak. Macam pemalas. Ekceli kan saya terpaksa dalam kekangan material dan masa. So terpaksa make it hudusss je. Pada masa yang sama saya tak mahu terlalu banyak sebab nanti veil tu berat. Terus pengantin senget je kepala. Ada satu lagi veil. White one. Second sister yang buat. Saya sangat sukakan veil tu sebab jahitan manik dan labuci dia cantik. I told you kan orang tu kretip. Jari dia lagi meliuk.

In conclusion...saya kena jahit jugak baju dalam beg tu. If not she will remain clean and new.

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. cantik. dah lama nk jahit, or atleast cuba buat, tp penyakit malas ade :( plus x reti nk pg pilih manik2 :)

    ReplyDelete
  2. slow2..pilih yg brkenan di hati je tihah..=)

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!