Tuesday, December 19, 2017

Betul ke Safiey Ilias menipu?

Hi Assalamualaikum

Semalam saya terbaca satu kisah viral yang dikongsi oleh salah seorang teman facebook saya. Tajuk posting tu memang berbaur gosip. Haruslah klik "read more" =) , dasar makcik bawang kan...

Kahkah.

Siapa je yang tak kenal Safiey Ilias ni kan? Before this terkenal dengan kisah jutawan di umur 19 (terus menangisi nasib yang hutang ptptn pun tak habis bayar), lepas tu kisah dia yang bertukar jantina, (macam tukar baju ye kau) lepas tu kisah dia insaf kembali ke jalan yang benar, gituu, dan macam-macam lah. Kang tulis details jadi mak cik bawang bak kata netizen.

Oh ya, safiey ilias ni memang terkenal sebagai usahawan muda yang kaya raya. Mana tak kaya kalau kereta banyak, rumah ada dan kerap berjalan makan angin. Itu tanda ada duit la kan? Yang eloknya, kita boleh ambik semangat untuk berjaya macam dia. Jangan la ambik teknik menipu dia pula (kalau betul dia menipu)

Kalau baca pada cerita dia mula berniaga seawal sekolah menengah, lepas tu close order thru public phone, naik teksi ambil stok dan so on, kita cuba bayangkan kekuatan mental dan fizikal(dia lelaki kuat takpe haha) untuk hadap benda tu. Tak mudah tau.

Kalau kita?
Baik main ig je. Kahkah.

Eh korang tahu ke produk safiey ni. Bukan safi balqis ye.
Tapi yang latest rasanya perla shine. Saya tak mahu cerita pasal produk dia sebab tak pernah pakai pun. For me kalau skincare atau any supplement, saya suka ke Watson. Syiok woo berejam dalam tu test semua barang.

Tapi yeke safiey ilias menipu?

Honestly, eceh, omputes kau, saya tak tahu pun abang safi tu menipu ke ditipu. Even cerita tu lengkap bukti dan hujah yang kalah sidang perbicaraan mahkamah, saya lebih suka untuk "just baca". Taknak baca...kan dah ternampak cerita tu rasa rugi pulak tak baca. haha. Aish susah betul. Zaman sekarang ni, kalau benda kat internet ni lebih baik kita buat sekadar di angin lalu.

Bukan apa... takut nanti kalau betul jadi mengumpat, kalau salah jadi fitnah.

Jadi baik kita berwaspada dan bersikap atas pagar tengok kiri tengok kanan.

Bosan-bosan kita terbang cari pagar lain. =)


No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!