Tuesday, October 11, 2016

Small thing, big value


Assalamualaikum dear (amboi, gatal semacam pulak sis rasa)

Pernah tak korang rasa menyesal gila babi (tak elok maki) lepas buat sesuatu dalam hati. Contoh, korang rasa marah, benci dan dah siap maki dalam hati seseorang tu sebab korang annoy (menyampah) dengan satu perbuatan dia. Tipulah kalau tak pernah. Bajet suci je kan korang. Miahaha

Ni saya ada satu kisah macam kat atas. Ada satu masa, saya marahkan adik ipar saya pasal dia buat saya tertunggu. Saya ni gegirl emo dan tak suka menunggu. Time is money uols, kata orang materialistic macam gua. Miahaha. Tapi, being menantu baik (rujuk post bertajuk "Alahai mertua") saya just simpan elok dalam hati amarah itu. Tambah smileemoticon lagi.

Lepas tu, ada satu momen kecil amat yang terus buat saya menyesal "binatang haram dimakan" sebab tak sabar tadi. Oh my God! Berzikir bertalu-talu menyesali perbuatan diri. Ops sorry, terclif hanger pulak. Apa moment tu?

At the time kitorang keluar pintu rumah, adik ipar saya tu (terasa suci pula ayat macam ni) nak sarung selipar dia dan tersepak la kaki, eh tersepak sikit je pun selipar akak iparnya yang emo, tak menyabar dan materialistik tadi tu. Actually kan, biasala kita tersepak selipar-selipar yang ada time nak sarung selipar sendiri? Alah, jangan perasan suci lagi, macam sis tak tahu kat surau mall tu, korang sesepak manja je kasut, selipar, sandal, heel, kasut bot, kasut bola, kasut boling dan selipar jepun sesiapa time nak sarung selipar korang kan?

Actually lagi, saya sikit pun tak kisah dia tersepak, tapi bila time dia ambil dan susun elok-elok selipar tu DENGAN TANGAN bukan tolak pakai kaki je, habis luruh seluruh musim luruh hati sis korang. Saya touched. Bak kata orang putih.

Small thing. Tapi such a big effect for me. Insaf.

Okay, next story pasal giveaway yang sedang berlangsung ni. Jujur ni nak beritahu korang, tak sangka korang ni baik sangat lap air mata dengan hujung tshirt dan spend masa emas korang untuk join. Dan disebabkan itu, saya akan bagi baucer (baucer apa belum decide sebab kena tulis proposal minta sponsor daripada PM) untuk setiap yang masuk GA ni kalau tak terpilih untuk rembat hadiah utama. Wah kau! Hadiah utama sangat. Miahaha.

Yang bestnya kan, GA ni stop bila hatiku mahu (alah, cakap je bila kau rajin nak pilih pemenang. Miahaha) stop dan rasa happy dengan penyertaan. Untung berniaga, orang kata.

Jadi, sudi eh korang follow sis sebab nanti sis umum kat blog dan gitau uols cara nak redeem baucer. Dont worry, baucer best punya.

Sebab apa?

Im touched.

Dengan effort korang untuk copy paste banner dan buat post kat blog korang. Even sekejap pun tapi still masa korang tu emas tau. =)

So, thank you sayang. Miahaha.

3 comments:

  1. huhu..len kali kena think before speak tp bila emosi dh menguasai ssh jgk kan..ahaks..

    ReplyDelete
  2. haha. tp this one sy x speak pun, speak dlm hati je =)

    ReplyDelete
  3. Ye.. Pernah ada moment macam nie.. Tapi orgnya belum buat apa2 lg yg menyentuh perasaan cam ipar aien.. Malah menambah sakit hati je.. Hahaha..
    Yeah!! Terujanya nak dapat voucher..

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!