Friday, June 5, 2015

Review: Boat noodle

Assalamualaikum

Satu perkara yang best dekat Malaysia ni, selain harga minyak yang macam main-main dengan kita tu, adalah makan. So much of food, you just need money. Hahaha. Sampaikan, 1 of colleague kata, susah nak diet kat Malaysia yang masih aman ni.

Tempat urban terbaru yang menjadi kegilaan masyarakat marhaen yang saya pergi buat case study adalah Boat Noodle. Ya, i know. Bosan. Klasik. Not so new, ain.

Okay. Kita cerita pasal mee.

Tarikan sulung restoran ni adalah harga semangkuk mee yang gila melampau nak murah. Kat mana nak cari mee semangkuk RM1.90 je kau, untuk satu kali suap. Ehem, memandangkan dia ada 4 choices of variation, kita akan order 4. Jom latih otak. 4 kali singgit sembilan, tolak tambah lapan ringgit, tolak lagi RM7.60! 

Jadi, tak murah.


Tapi, pasal rasa, diorang menang. Iyalah, thailand style jarang tak sedap. Dan, tak rugi untuk kita cuba. Memakmurkan varieti makanan negara sendiri apa salahnya.

Dan dapat bawak balik botol air lagi sebagai kenangan. 


P/s: The RM1.90 mee is a brilliant idea. I have no bad feelings towards Boat Noodle. In fact, i love to go again. As i said, i went to do case study, plus enjoying our country goodness.

P/s: Mee dia memng sodap!

1 comment:

  1. hohoho... memang "murah". bijak, memang bijak teknik perniagaan dia.

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!