Tuesday, March 5, 2013

Rindu

Assalamualaikum

Rinduuuuuu
Rindu serindu rindunyaaaa...

Nampak tak betapa rindunya dia. Hiperbola sungguh rindu dia. Agaknya dia rindu sampai dada die retak sikit. Tak boleh banyak sebab tu tandanya dia dah arwah.

Sebenarnya sejak dua menjak ini (sikit part dari Teman Pengganti) saya rasa nak belajar. Maksudnya jadi student. Bukan saya tidak bersyukur dengan jadi seorang pekerja hari-hari mengadap bos comel (awwwww) bahkan saya sungguh mencintai pokok-pokok saya dalam makmal sebelah tu. Tapi rindu tak salah weh. Rindu itu adalah anugerah dari Allah (boleh dibaca dengan melankolik lagu Raihan)

Sedang saya mengscroll down dalam facebook dan terbaca atau sengaja membaca status kawans yang memberi maksud mereka sibuk atau ada juga buat2 sibuk dengan paperwork la.presentation la.exam la.tesis la.projek la. Secara tanpa saya sedar perasaan rindu tu menggamit dalam jiwa. I missed my time.

Tapi mungkin mereka juga rindu untuk jadi orang bekerja. Atau tak sabar nak kerja. Tapi itu perasaan mereka. Sekarang saya sedang menaip pasal rindu saya. Heh. Heh.

Rindu mengadap nota.
Rindu paksa diri ulangkaji sampai habis.
Rindu duduk atas kerusi dengar lecture.

Betul ni. Rindu.

Semoga dapat belajar lagi dalam erti kata "belajar'.

Bye.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!