Tuesday, March 12, 2013

Lirik yang buat saya pening

Assalamualaikum

Saya tak tahu anda bagaimana tapi bagi saya dengar lagu bermakna dengar melodi plus lirik. Sebab tu bila ada lagu baru didengar saya lebih senang googling lirik sebab pes time dengar kan tak dapat tangkap liriknya gitu.

And ada satu masa bila tengah dalam kereta, radio putarkan lagu asalkan aku ok by awi rafael tu, saya mula membebel. Maksudnya saya pening dengan lirik dia yang sekejap kata hidup sederhana, sekejap kata hidup mewah macam datuk K. Oh Awi, apa yang anda mahu sampaikan sebenarnya?

Sudahlah single pertama tu dah apa-apa liriknya. Even ma saya pun cakap. Tapi ini cuma pasal lirik sebab saya tak ada masalah dengan melodi dan awi rafael sendiri. Sedap melodinya untuk halwa telinga. Cuma sebagai manusia yang sangat concern dengan apa yang saya dengar, so, ginilah.

Ini belum masuk dengan few lagu yang cakap taknak tapi panggil baby, dewi, dan so on. Oh. Stress pulak dengar lirik lagu putar alam ni.

Dan bila saya babbling pasal lagu tu dan ni,

Dia kata, memang buat lirik susah kalau bamding dengan melodi. Well, saya tak tahu. Dia komposer, lebih tahu. Dan having bery bery peka pendengar macam saya ni, hasilkan lah lirik sedap didengar yo.

Sebab tu saya suka lagu zaman pakai seluar trek dan baju kurung pergi mengaji. Walaupun lirik dia tak adalah berbunga cakna ni, maksudnya tetap sampai di jiwa. Awww..

Bye.

posted from Bloggeroid

4 comments:

Time kasih sebab komen!