Thursday, February 21, 2013

Wake up ritual

Assalamualaikum

Sebab utama saya sukakan hari tidak bekerja adalah kerana saya boeh turn off alarm dengan bahagianya.

Sebab utama saya menulis tentang ini kerana saya sungguh stress dengan diri saya yang telah terbabas ketika proses bangun daripada tidur. Semoga stress saya berkurang dengan menulis al kisahnya.

Selalunya saya akan set alarm pukul 6 pagi. Sebab saya tahu deringan pertama tu sekadar first warning. Bila dapat first warning kita mesti rasa nervous sikit kan. Dan tetap buat kejahatan tersebut. Haha. Macam tu buruknya ritual saya ni. Bila alarm berbunyi jam 6 pagi, saya akan kata...

6.15.6.15.6.15.

Lepas tu saya akan lipat selimut dan susun bantal (sebagai persediaan kalau 6.15 jadi 8.15)

Selalunya saya akan bangun bukan 6.15 lah..

Tapi akan ada sesuatu masa saya langsung tak dengar alarm lagu k-pop bervolume 17 tu.

Jadi ritual di atas tidak lagi praktikal kepada saya.

Duhai alarm. Tolong la berbunyi. I love my wake up ritual.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!