Wednesday, January 2, 2013

Welcoming 2013

Assalamualaikum

Waaaa. Hari ini 2 Januari 2013. 2013 okey. Fuh. Semakin dewasa nampaknya. Hujung tahun lepas (bunyi macam lama padahal beberapa hari je) saya apply annual leave dan balik kampung. Drive seorang diri 7 jam. Sungguh lonely. Tapi Alhamdulillah sampai ke Cherang Melintang dengan selamat. Lagi bertambah gembira sebab dapat spend quality time bak kata buku-buku motivasi dengan lovesssssss.

Macam biasa la cabaran mencari rezeki terpaksa balik ke kota raya (tak sangat) dan malam tahun baru dengan semangatnya walau baru sampai lepas 3 jam driving (4 jam lagi orang lain drive) sanggup ke Putrajaya. Sebelum ni tak pernah buang masa untuk pergi mana mana tempat yang buat sambutan. Dan malam tu berjaya buang 2 jam plus 1 jam tersekat dalam jam. Bagus. Lepas ni buat lagi benda kurang berfaedah ni.



Malaysians memang sukakan hiburan. Butinya manusia yang seperti semut tu ha. Hanya Allah yang tahu berapa ramai manusia pada malam Tu.







Detik semasa semut semut counting kami sibuk berposing.

Tak ada apa pun nak cerita pasal sambutan sebab saya alah sikit dengan tempat ramai orang sebab hormon akan respond dan mula la buat perangai. Baby dan kids memang macam ni. Hehe.

Welcoming 2013 dengan semangat baru. Stop thinking the past. Macam.susah.saja. Dan jangan fikir future. Serius? Ini yang dicakapkan oleh mak saya. Katanya quote dari seorang motivator. Mulanya saya macam tak setuju kenapa tak perlu fikir sebab kita kena plan untuk future kan. Bila fikir baik baik apa yang cuba dia sampaikan adalah jangan terlalu fokus dengan future. Terlalu sibukkan masa hadapan. Sampaikan kita akan terlepas dengan present time (dah macam belajar grammar). Kita patut ingat yang present time la yang lead tu future. Jadi fokus pada present untuk dapat best future. Itulah maksudnya. Lagipun kita tak tau bila kita mati. Sibuk sibuk cari duit(contohnya) dengan alasan untuk future tapi tiba tiba esok mati. Tak ada guna dah duit tu.

Bagi saya, dalam erti kata yang lain bersederhana.

Selamat tahun 2013. Semoga 2013 memberikan kita keharmonian jiwa dan kehidupan.

posted from Bloggeroid

6 comments:

  1. karangan ni berhak dpt B- sebb byk slh ejaan..hahha.. bile nk berseoul garden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berhak?mcm terlaly dramatik penggunaan perkattan..haha..anytime dear

      Delete
  2. huiyoo...g countdown new year gitu...

    ReplyDelete
  3. aku pun sambut ambang thn baru gak. dengan mengambil org kat stesen bas. keh3...

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!