Thursday, January 3, 2013

Jangan nak menipu sangat

Assalamualaikum

Sejak mula bekerja saya sering dapat call dari tempat-tempat yang nak jual insurans, kad credit, dan segala macam jualan la. Yang penting tujuan untuk ambik duit. Macamkan saya ni kerja buat duit. Tapi hari ni orang call nak bagi duit. Bukan bagi duit macam dalam surat khabar selalu siarkan. Lagi tepat dia call untuk bagi kad diskaun untuk barangan kerajaan. Kad diskaun? Serius? Barangan kerajaan? Serius dua kali ganda? Adakah maksud anda barang dari kedai rakyat atau pasaraya Mydin yang ada lambang 1Malaysia besar nak mampus yang gua nak beli pun malu?

He (sebab dia lelaki) called and said;

Helo. Boleh bercakap dengan #myname#.

Yeeeee..

Sebenarnya saya malas nak layan panggilan macam tu tapi sebagai perempuan berhemah saya memang cakap dan akan reject politely.

Cik ada kad debit Maybank ye?

Ye......

Masih aktif?

Ye....

Jadi kami call sebab nak bagi semua pemegang kad debit Maybank kad diskaun. Dekat kad cik dia valid sampai bila?

3/17

Boleh bacakan nombor depan kad tu?

SILENT.

You call dari mana?

*÷?-!÷%- kad. Kan i dah cakap tapi (marah)

Perkataan kad tu je yang saya dengar. Dan saya realize he sekarang dah jadi macha (indian guy)

Dia desak dengan desperate untuk saya bacakan nombor.

You call dari mana. Based dekat mana?

I dah cakap tadi. Jalan Ipoh. Kalau you tak bagi kerjasama i akan block kad you.

Kenapa pulak?

You cakap macam ni dengan pegawai kerajaan?

Hek eleh. Pegawai kerajaan konon. Setahu saya pegawai kerajaan banyak tidur. Mostly. No offense ye yang jadi pegawai kerajaanbyang berdedikasi. You have my respect.

Pegawai kerajaan?

You perli i ke?

That macha still memaksa desperately. Siap sumpah seranah lagi. Dia panggil saya mangkuk hayun. Hahaha. Bagus! Nasib baik saya mangkuk hayun daripada jadi bodoh kena tipu dengan dia.

I akan block kad you sebab menghalang tugas saya. You kena pergi Putrajaya untuk setel. How u go is not my problem.

Putrajaya tu sebelah rumah saya je macha.

Kenapa nak block?

Sebab i ada kuasa. I akan remark kat sini yang u menghalang tugas i.

Setahu saya saya buat kad dengan maybank. So tu urusan i dengan maybank. You buat la apa u suka. Kenapa paksa i bagi maklumat tu

You ni Melayu ke. Bahasa Melayu pun tak faham. I nak buat pengesahan. I ada semua maklumat u

Oh ye. Berapa nombor ic i?

I akan block you.

Tak habis-habis nak block.

You tak faham ke. I nak buat pengesahan. U tak tahu ke pengesahan tu apa.

I tak faham.

I tahu you takut. Satu takut nak bagi info. Dua takut kena block.

Haha. Provokosi sampah.

Saya takut duit kena kebas la macha.

I akan block you. U menganggu tugasan i. Im just doing my job

What kind of job?

Dey macha. Aku tengah lapar parkinson dan kau call cari pasal. Memang kita bertikam lidah la.

Kenapa la saya tak push end call je?

posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. klaka klaka...ahahaha....kalu mintak no yg dkt kad tuh mmg sah scammer...sah....nsb baik mu agak bijok..hikhik

    ReplyDelete
  2. scammer je tuh. aku slalu org insuran call. slalu nombor cantik kat blkg (100, 888, etc), diorang la tuh. pernah skali macha, aku kata x nak, terus letak tpon. tp xpe. dia letak dlu, aku lg sker.

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!