Monday, January 23, 2012

Books, as always. I think novel is a correct word.

Sekarang tengah hot sangat bookstore-bookstore yang ada dekat Malaysia ni. Cuba pergi MPH tu je, berderet orang. Tak sangka kan, rakyat Malaysia ni suka membaca. Mana tidaknya, kerajaan kan pemurah. Nah sorang satu baucer RM200. Tapi bukan I la. Tapi bias-bias untuk merasa baucer tu adalah. Hehehe.

Hasil ehsan 2 homosapiens yang masing-masing dah final year, dapat la juga merembat dua buah buku dekat MPH tu. Senyum lebar juga la dapat buku baru. Dan buku-buku yang bertuah tu adalah:

1) Fiksyen 302 by Ramlee Awang Mursyid


2) The Chocolate Run by Dorothy Koomson


RAM (acronym untuk Ramlee Awang Mursyid) ni salah sorang novelis yang I suka. Antara buku beliau yang pernah dikhatamkan adalah banyak (bukan tajuk buku). Malas nak tulis. Ok, ada satu kisah pasal buku yang RAM. It happened during my matriculation (tibatibasahajaspeaking), yang mana one of my classmate cakap yang dia fall in love dengan Laksamana Sunan (main character dalam novel Cinta Sang Ratu). Dan pada masa tu, sebab bengang sangat dia duduk perasan dengan Sunan dia sampai I tengok dah macam kena rasuk je, terus I offered untuk berkenalan dengan Sunan tu. Cinta Sang Ratu dan Bagaikan Puteri adalah antara dua buah novel yang captured my heart and soul dan juga juga ada nilai sentimentalnya sebab I have created memories dengan my close friends dekat matriculation.

I rasa RAM ada buat next sequel (betul ke eja?) untuk both novel tapiiiiiiii, dem ah, lupa tajuk.

Second novel pulak (kalau nak beli sendiri ni memang sejuta kali fikir) pasal coklat yang lari-lari. Ok. Tipu. Novel first yang Dorothy syorkan I baca (kami memang close friend) was The women he loved before. Next, My bestfriend's girl. and the third will be coklat lari tu la.




Ni jela satu-satu novel yang best dekat MPH tu. Percaya tak? yang sebesar-besar MPH tu, ada satu rak je yang letak novel BI. Dah tu sikit pulak. Dan novel yang I beli tu dah agak kedut tapi sebab that the only one yang rugi-kalau-tak-ambik. Novel Melayu gila berlambak.

Kalau anda rasa anda sejiwa dengan saya, this writer tak akan mengecewakan anda. Oh, no, I tak akan cerita how the story goes, tak best la kan. Nanti punah mood nak baca. Dan kalau setakat nak baca sinopsis google ajalah.

Tak sabar nak baca.



Excited!

2 comments:

Time kasih sebab komen!