Define "matang"

Adakah bila kita berusia lebih sikit dipanggil matang? Atau bila kita muka agak-agak lebih tua dari usia sebenar dipanggil matang? Atau gaya dan penampilan? I think being matured itu lebih kepada attitude and brain. Ye. I belum matang. Oh..........


(Tiba-tiba iklan libress kat tv. Adakah buah tembikai itu melambangkan bontot atau otak I yang kotor?)

Baiklah. Isu matang ke matured ni menjelma sebab mamat 3 orang yang berdiri sebelah I dalam komuter tadi. Mujur kurang hensem, tak ada la mata asyik kejap-kejap pandang ke kanan.

(Komuter: tengah, koc ladies...Ces, tak boleh cuci mata )

Begini ceritanya. Tiga lelaki (seperti di atas) yang merasakan gaya dan lagak mereka adalah macho yang I rasa cukup menjengkelkan telah berjaya menyemakkan telinga I dengan kata-kata perli mereka. eh, bukan pada I tapi kepada 7 (kurang atau lebih) gadis yang pada I masih bersekolah menengah.

Mesti tak faham kan? Begini. 3 mamat tu dok la perli-perli budak-budak sekolah tu. Sebab? Budak-budak perempuan tu kecoh bercerita, gelak ketawa. Yang mana pada I itu adalah biasa. Helo? Korang dulu zaman sekolah bila dengan kawan-kawan tak kecoh-kecoh?Borak-borak?Gelak-gelak?

mamat A: budak-budak sekolah diam

budak perempuan 1: sape budak sekolah?

budak perempuan 2: sape yang cakap tu (sambil toleh ke arah mamat yang 3 ketul tu.)

mamat B: tangan turun bawah.Baru lepas sukan tu, cover sikit (budak-budak perempuan tu semua berbaju sukan)

mamat A: menjawab. Kecik-kecik dah pandai menjawab. Besar nak jadi apa?

mamat B:kenapa diorang semua badan macam aku? (tahu pun kau gemuk..hahahaha..gila jahat kan?)

mamat A: baju sponsor, seluar sponsor.Tapi main tetap kalah (eh, kau dengki dengan budak2 tu kenapa?)

mamat B: asik kalah je. Berlatih pun kalah

Dan banyak lagi ayat2 yang mereka sembur. Cukup untuk budak-budak perempuan tu dengar.
Tapi, budak-budak tu tak layan mamat 3 ketul tu. Tak caya? Cuba tebgok dialog kat atas? Kan ada 2 je? Lepas tu diorang senyap je. Tak layan.

Ok. Sekarang beritahu I siapa yang tak matang?

Comments

Post a Comment

Time kasih sebab komen!

Popular posts from this blog

Time for Giveaway

Tips untuk shopping di Ho Chi Minh, Vietnam tanpa ikut trip

Bangun pagi di hotel dan bila masuk bilik air.....