Thursday, November 9, 2017

Printcious jadikan anda cool!


Hai dan assalamualaikum,

Selalu tak uols-uols yang ada pasangan till jannah, parents atau bff sudi berkongsi suami hadapi kekeliruan gender untuk memilih hadiah untuk mereka? Mesti selalu kan? Tak kan setiap kali birthday atau anniversary korang nak bagi beg la, wallet la, perfume la. Bosan dan cliche kan? Huh. Lama-lama penerima pun tak excited dah nak terima hadiah korang. Mihmihmih.

Meh nak story idea sikit untuk luaskan otak fikir tu. Asyik nak bagi coklat je gemuk la orang tu. =). Most of hadiah yang saya bagi untuk suami adalah diy atau yang personalised, meaning hadiah tu tak ada kat kedai. Sebab saya memang suka kalau bagi hadiah tu bagi yang betul-betul special sebab hadiah kan benda istimewa so kenalah make effort sikit dan buat sendiri Alah cakap jelah tak ada bajet. Personalised gift ni dia punya efek dekat penerima dahsyat tau. I know lah sebab i buat =)

Eh, korang tahu tak personalised gift tu apa?

Ringkasnya personalised gift ni sesuatu hadiah yang kita create atau buat untuk meet requirement penerima. Wow! Saintifik betul penerangan ini. Hadiah macam ni sangat berharga buat penerima sebab pada hadiah tu ada nilai dan pengajaran sentimental antara korang dengan mereka. Dan benda tu tak akan ada kat mana-mana kedai hadiah atau mydin. Eh.

Ini menjadikan personalised gift (tatabahasa aku...) adalah satu idea yang bernas kalau nak suami selalu mencintai anda. Hehe. Atau nak bff anda tak sabar nak jadi madu anda. Eh.

Tapi since tak semua orang ada seni, untuk buat personalised gift ni leceh dan bagai menanti kucing bertanduk, sebab tu Printcious datang untuk membantu. Dekat website Printcious ni ada macam-macam benda yang boleh customized tau. Terasa artistik sangat.


Jangan rambang mata pulak nak pilih barang apa. But, apalah sangat duit tu kalau orang tersayang tak dapat hadiah hari jadi kan?


Dari t-shirt sampai hanger pintu pun ada tau. Kalau untuk lelaki apa kata cuba kategori tshirt, mug, caps atau apron kalau laki korang tu suka masak. Mana tahu lepas ni masakan jadi lebih bersemut. hihi.

Untuk perempuan rasanya semua kategori pun sesuai. Perempuan kan memnag suka benda macam ni. Oh ya, kalau perasan ada kategori baby rompers tu, elok sangat tau kalau nak bagi hadiah kat kawan-kawan yang bakal menimang anak. Mesti cute sangat baby kalau pakai customized romper ni. Eh next baby lah nak cuba yang ni. 

Jom tengok macam mana nak buat. Untuk kali ni saya pilih mug pasal lakiku suka minum air sambil kerja. So dengan harapan dia lebih bersemangat la time kerja tu. Idea untuk buat lagu datang mencurah selaju dia menghirup kopi dalam mug itu. Kahkah.


1. Step pertama, korang pilih kategori dulu. Takyah pening sangat. Kalau tak tahu baling dadu je. Lepas pilih kategori terus pilih nak customized yg macam mana. Kalau saya, saya pilih mug dan customized yang belah kanan tu.


2. Teruja pulak tengok magic mug ni. Terasa nak hadiahkan untuk diri sendiri je. Cancellah hadiahkan suami. Okay tak kelakar. Dekat sini boleh pilih la nak warna apa dan kuantiti. Lepas tu klik start designing dan serlahkan seni yang terpendam lama tu. Bila lagi weh.


3. Start deko mug tu dengan klik pada add text dan image. Suka hati koranglah lah nak letak pantun ke, pick up line ke, ayat seribu dinar ke, terpulang sebab level kreativiti kita berbeza. Kahkah. Lepas dah puas hati klik done ya.



Kalau rasa alamak buruknya design aku tulah dah tak ada seni tu terima jelah hakikat jangan risau sebab boleh edit 40 hari 40 malam sampai korang puas hati ya. Then macam biasa add to cart dan teruskan check out. Pastu tunggu je hadiah sampai. Mesti lompat lompat je yang dapat hadiah tu sebab semua orang suka barang FREE! 

Eh bukan, happy sebab dapat hadiah la.

Sesuai sangat hadiah korang tu dengan Printcious tagline ni; Precious gift from your heart.

Dah, pergi order cepat!

No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!