Sunday, September 2, 2012

Seoul Garden, Korea.

Assalamualaikum!

Hari merdeka lepas saya pergi Korea. Maksud saya makan makanan Korea yang obviously la Malaysian made. Tapi, saya rasa more to Siamis made la kot since semua staff macam muka Siam je. Tak kisah la made in mana pun as long as dapat rasa makanan Korea sebelum terbang ke Korea. So, im gonna put lots of pictures sebab dekat Seoul Garden, kejapppppppppppp, oh! saya dah mention ke yang restoran tu nama Seoul Garden? Emmm. I did. Alah, you all kan selalu pergi je. =)

Oh ye, since dia bakar-bakar style and buffet yang mana kena makan slow and slow and slow, sebab itu kita kena isi masa terluang dengan snap pictures. Come on. We love camera. do you?



Ini sangat klise tapi sebelum masuk kena snap gambar depan gate supaya orang percaya kita. tetapi pic ni snap lepas kenyang. On that day, agak full house la juga. Kaya-kaya rupanya rakyat Malaysia ni

Nampak tak meja ni kosong dan innocent. 

Even tisu pun putih bersih

First round. Oh ye, pleasa jangan percaya kuantiti makanan tu since saya mengamalkan konsep sikit-sikit jadi bukit. Saya tengok orang lain sekali ambil memang banyak. Mungkin diorang malas nak bangun duduk atau gelojoh? Hahaha. Oh ye lagi, jasmine tea awesome dan rasa berbunga. Suka!

Ehem. Ini bukan second round ye. Seriously, saya tak tahu berapa kali saya bangun duduk antara seat dengan tempat buffet. Eh, saya kan mengamalkan konsep sikit-sikit. Sambil makan kena la berjalan, baru lemak-lemak ayam tu terbakar sikit. Nanti boleh makan lagiiiiiii banyak. EH!

Korea la sangat kan.

Dah masak! Yeay! boleh makan. Sayaa suka sangat dengan sayur yang macam taugeh ada daun tu. Dan tembikai yang dah kena gigit. Itu ada ayam kopi, bulggogi (tak tahu betul ke x) dan ayam dah masak. Ignore jela nama-nama tu.

Udang, papadom dan kangkung. Tolonglah ain. Pick another restaurant kalau nak makan kangkung.

Again? huh... Oh ye, yang sejemput tu kimci. Sedap. Dan portion dia memang kecil sebab saya nak tester je. Daging ayam dah sekilo beb......Kan saya dah cakap, memang saya mengamalkan sikit-sikit jadi bukit.



Kesian dia. Eh, dia tengah happy sebab orang tangkap gambar dia. Apa la sangat daging-daging kopi dibandingkan dengan gambarnya ditangkap.

They got ice cream too. Oh, ice cream with lots of nuts is kacang! Meja belakang tu datang for budak baju hijau birthday. Untung la dik, kecik-kecik dah sambut birthday dengan tempat macam ni. Akak dulu beli cekedis letak dalam pinggan  je dapat.

Seoul Gatden pun ada pencicah kopok ni. So sad diorang tak ada kopok lekor. Oh ain. Again? Tadi papadom ni kau nak kopok lekor pulak?
Satu-satunya pic yang dapat snap dekat foods kaunter. Huish tula kan, camera besar sangat. so blur tu sebab Ika nervous. Haha.
Ada siapa-siapa yang makan chopstick guna 2 tangan macam ni?

Dia tengah makan
Dan mengamuk apabila gambarnya diambil. Oh ho.


Pinggan dah kosong. Perut dah penuh. Jom la kita balik. Dah 5 jam kita kat sini.

See. Kosong dan innocent. Dan tolong la percaya lagi yang total pinggan kami hanya ni. Untuk masa itu. 




"I love Seoul Garden.
Seoul Garden is my first love"
Thatwaswhymyfacebecamelikethat.
Rasanya dengan jumlah yang kami makan tu, harga dia worth it la kot. Mungkin statement ni untuk sedapkan hati je. Atau ayat pujuk untuk ke sana lagi. Well see la ye. Bye!

1 comment:

Time kasih sebab komen!