Monday, March 7, 2011

Saya ketinggalan dan sila pilih kasut yang betul!

Two days without internet and it was like arghhh, I dah jadi so yesterday. Huu, dengan blog tidak terkemas-kininya, dengan email tidak tersemak, dengan muka buku tidak terbalas komen-komen dan terlepas berita hot. Err..

Tapi , dua hari tersebut sudah diganti dengan satu hari yang super duper best+taknak hari tu berlalu. Sangat seronok merasa bahagia (merasa atau berasa? I fail bm lol) kan? Thanks...=p


OPpsss..Ini bukan point utama entry ni. I nak cakap pasal kasut. Ye, you know, things yang dok dekat kaki kita tu. Berapa ramai makwe yang suka kasut? I am 1 of them. Hanya dengan masuk ke kedai kasut or sandal or apa-apa yang melekat pada kaki tu, masuk je, tak perlu beli (mungkin pada masa itu, hujung bulan, walhal awal ke, hujung ke, tengah ke, tetap kontang) dah rasa puas.. Mungkin sedikit puas. Ye, betul I sangat suka tengok those kasut or yang seangkatan dengannya yang super cantik. Oh..





pics credit to google dan mereka yang sepatutnya..=p

Adakah anda tahu kasut tumit tinggi itu bahaya? Saya pasti anda tahu. Adakah anda tahu kasut rata juga sebenarnya merbahaya kepada kaki anda? Saya pasti saya baru sahaja mengetahuinya selepas menonton nasi lemak kopi O Sabtu yang lepas.

Kenapa?

Macam mana kasut yang tapak tinggi umpama klcc tu boleh menyebabkan kaki kita rosak, maksud I pakar tulang mengatakan pemakaian kasut tumit tinggi menyebabkan masalah pada lutut kita. More infos, cer gugel ok. Oh, but,you looks gojes okey in high heels. Kan?

Same goes to flat shoes.

Jadi, kasut yang ideal untuk dipakai adalah yang mempunyai tapak dengan ukuran 1 inci, dalam 2 cm la.

I still love heels. Haha...

2 comments:

  1. ohh i xsuka paka heels
    sagt sakit kaki huhu

    ReplyDelete
  2. yup..so taley pakai for long distance shopping..hahahaha

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!