Wednesday, February 9, 2011

Budak kecik sangat comel kenapa ada yang sampai hati nak sepek mereka?

Hari-hari I berjumpa dengan budak-budak. Dan pastinya semua mereka comel-comel belaka. Rasa nak peluk-peluk je. And hari ni pulak jumpa dengan seorang boy, umur dalam 3 atau 4 tahun dannnn he is sooo damn cute PLUS sangat bijak. I always teringin nak snap semua gambar budak-budak yang I jumpa tu. Comel sangat and mereka sangat innocent.





Ni takde kena mengena dengan budak yang I jumpa..=p

Kenapa ada sesetengah manusia ni macam tak ada hati. Hey, dulu kau pun budak-budak jugak. Patut masa kau budak-budak dulu dah ada orang sepak kau kan. Nah, kejam tak kau rasa?

Kadang-kadang bila berdepan dengan kanak-kanak yang naughty ni, memang rasa geram kan. Tapi, bukanlah sampai nak sepak diorang. I rasa tu semua terhalang sebab kita ada perasaan kasih. Macam I cakap, bila tengok kanak-kanak je terus rasa sayang je.. Ohh...nak jadi kanak-kanak la!

Kanak-kanak ni pada mata kita sangat comel kan? Kenapa bila dengan orang dewasa tak? I rasa sebab pendekatan kita dengan adult ni berbeza. Okey, kita selalu fikir dulu sebelum nak cakap kan? I tahu, semua pernah rasa kan nak lempang seseorang dan rasa nak jerit sampai pecah telinga dia tapi semua tu dalam hati. Sebab kita takut relationship yang ada musnah. Bamyak benda yang kita nak keluarkan dari mulut ni perlu berhati-hati, senang kata bertapis.

Tapi, semua perasaan tu tak ada bila kita bercakap dengan kanak-kanak.

Ok lah, kepada pengganas kat luar sana, tolong bertaubat.

1 comment:

  1. yeahhh...hv to admit both u n aswad mmg ade kredibiliti jd penulis yg awesome...gudluck baby sis! hahaha

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!