Wednesday, June 25, 2014

Bila tuan hakim ketuk tukul

Hai dan Assalamualaikum awak semua,

Macam lama gila ah tak update belog(blog). Selalu idea datang masa tengah buat kerja, memang tak dapat nak update. Lagipun makin tua makin diserang penyakit insecurity pulak. Walhal menulislah satu-satunya passion yang saya suka ignore. Macam banyak pula masalah.


Bila tengok gambar adik ni mesti dah dapat agak kan saya nak cerita pasal apa. Tapi kali ini saya bukan nak update cacian dan makian dekat mak adik ni. Saya pilih untuk tengok ke arah sisi yang lainnya. Kalau rasa nak baca ayat cacian rasanya setiap berita pasal adik ni akan penuh dengan kata-kata hinaan pembaca, so, apa kata awak tak payah baca yang tu TAPI baca yang ni. Kurang sikit aura negatif tu. Eh, macam promot blog sendiri pulak.

Jadi, dah rasa hebat sangat bila kutuk sepuas hati mak adik ni?

Logiknya bila kita tengok adik ni dengan dah tak rupa manusia memang kita sakit hati dan sedih. Terus menyumpah mak dia. Logiknya. Logiknya. Logik.

Kebiasaan saya membaca berita akan disambung dengan komen-komen orang dan kali ni (sebenarnya dah banyak kali) "suprise" sangat dengan komen(s) terbabit. Lebih teruk daripada perangai mak cik pakai tudung liplap tu. Kadang-kadang saya tak faham apa yang pengomen itu semua mahukan.

Keyboard warrior tak akan pernah sesuai untuk mereka. Maksud saya, warrior tu kan, well, warrior, bukan loser kan?

Yeah. Memang logik akal mak cik selfie tu tak patut buat anak tu macam tu. Lebih logik lagi kalau awak tak komen secara membabi buta untuk gambarkan kebencian dengan sikap mak cik ada facebook tu. Adakah kita akan rasa kita lebih baik dan sempurna daripada mak cik tu dengan buat macam tu?

Baik ke kita kalau memaki hamun jadi makanan?

2 comments:

  1. Biar Allah yg menghukum.. Dia lbh mgtahui...

    Apa2 pn kita geng ramlee awang murshid. Kik3

    ReplyDelete
  2. walhal org yg menghina tuh, blom tentu sempurna sifat nyer.

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!