Wednesday, April 17, 2013

Minggu depan cukup 3

Assalamualaikum

Saya harap anda semua sihat dan bakal keluar memilih. Belum habis kempen, well, election is coming kan. Ahaks. Dan kepada yang tidak keluar mengundi jangan lupa tengok Melodi.

So, lepas tengok GI Joe yang semua orang chasing to be early birds tu kan, saya tengok Oblivion. Action movies memang favourite saya. Jadi menonton filem aksi di pawagam (sambil membakar duit) adalah hobi saya. Lebih baik tengok secara positif. Maksudnya, kan kita tahu untuk terrer bahasa mat salleh ni, salah satu adalah watching. Haha. Tapi after years pon kenapa speaking aku tak sama dengan Jack Harper?




Oh ye. Seiring dengan tayangan yang ni, ada latest filem bunuh membunuh tak lain tak bukan dari Malaysia. Langgar. Yang paling mengecewakan, why Adi Putra in there? Why? why? Belum cukupkah kasih sayang daku selama ini?

Kenapa semua pengeluar filem Malaysia suka duduk dalam balang kaca? Boleh tengok dunia luar tapi tak boleh buat benda yang menarik. Balik balik melompat dalam balang kaca. Balik balik cerita bunuh sebab dendam. Pergi balik cerita hantu bodoh. Alih alih cerita cinta taxk pakai spender and so on. Kesimpulannya, semua cerita sama. Drama televisyen tu tak apala. Memang stok lepas perasaan.





So please kepada yang gelar diri penggiat seni, bikinlah dan producelah sesuatu yang berbaloi untuk rakyat habiskan duit kat situ. Dan kepada yang berlakon jangan jadi dua kali bodoh boleh tak?

Well, i guess those kind of people only care about making money. Money. MONEY.

posted from Bloggeroid

8 comments:

  1. biasa la. diorang bikin money. tp xde money nak spend buat movie gempak2. kira kalo bole, nak untung 99%. 1% tu cover kos bikin filem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its all about the manoy.money..syok le.kaya.kat.dunia.

      Delete
  2. and i didnt even know the existing of langgar..LOL.....filem melayu last paling best tengok ialah bunohan...lain2? wasting my time..adusss

    ReplyDelete
  3. Betul.

    Movie yang aku tengok di panggung mostly adalah cerita omputih. Action movie.

    Dan paling menyesal haritu tertengok cerita kerat 14. Bodoh gila. Aaron Aziz kot dalam tu. Pelakon gempak tapi cerita kosong.

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!