Wednesday, April 24, 2013

Ini fenomenalah, abang.

Assalamualaikum.

Kadang-kadang bila terlalu melihat dunia tanpa batasan, maksud, internet, kita jadi lupa nak observe dunia sekeliling. Walhal dunia di sebelah kiri dan kanan kita lebih real. Maksud, internet lebih banyak menipu. Penipuan ni pun bermula dari manusia. Why human getting worse. Sedih.

Perkara ni berlegar dalam otak weeks ago (sebab tu la my previous post was week ago) bila tengok bersusun novel yang belum baca. Sebab so much time "cari ilmu' via internet, berhabuk novel tu. So sebab tu saya kurangkan internet time. In fact waktu siang pun go online. Why not malam bergolek dengan novel. Thats life.

Oh ye, bercakap pasal internet ni, saya didedahkan dengan perkataan kiyomi/gwiyomi. Dan saya, binatang apakah yang melanda dunia tak ada tanah ni? So, apa lagi, googlinglah.




Owh. Okey. Kpop. Viral. Internet meme. Cute. Perasan cute.

Dan saya tengok video yang manusia cute upload dalam youtube. Dan terserempak dengan a few yang comel (memang comel) tapi bila ada perasaan perasan comel, mereka buat video dan upload. Okey. Itu biasa untuk mereka yang cute. Tapi bila mereka berdandan dengan tudung belit latest dan put some make up, do kiyomi, upload dan refresh every minute(kot) untuk tengok views adakah mengalahakan psy, itu pathetic. Sebagai perempuan, comel juga (ahaks) saya kasihankan anda.





Okey. Gwiyomi song memang comel dan menghiburkan. Saya sendiri download. Lagu je ye.

Tapi biarlah semua tu untuk para penghibur yang buat. Kita yang comel ni (heh heh) tak perlu lah menambahkan bilangan penghibur, say, artis yang semakin berlambak. Hiburan is okey. Tapi bila too much, it is not okey. At all.

Cukuplah Nora Danish yang buat.

Yang comel tu simpanlah comel tu. Kalau tak tetap akan comel. Cuma comel seperti,





Yang tak berapa comel tapi buat DAN UPLOAD tu, saya tak ada perkataan untuk taip.

Bye!

posted from Bloggeroid

6 comments:

Time kasih sebab komen!