Friday, September 28, 2012

Pilih

Assalamualaikum.

Dan helo my blog. Kamu juga.

I is sedih sebab lama tak dapat post entry untuk page ni. After mental breakdown hari tu, tambah dengan time limitation plus internet problem minus kemalasan, saya strongly rasa itu adalah alasan yang kukuh tidak dapat dijejaskan lagi. Since nak online lepas balik kerja sangat susah saya cuba untuk mencari kaedah mengupdate blog dengan cara smart memandangkan dah guna smartphone. Phone dengan tuannya perlu la seiring. Dua-dua smart dan comel. Hihi. Gelak sebagai tanda innocent selepas puji diri sendiri.

Dan untuk comments pada last entry tu saya sangat-sangat berterima kasih. Thanks guys and girls yang awesome hensem cantik dan bergaya. That was sooooo nice words for me. Currently saya okey dan happy sebab sebab saya pilih untuk happy. So kalau anda sedih dan hancur, sila la menangis sekejap. Beritahu dengan Allah yang anda sangat sedih. Ask for kekuatan dan kesabaran. Boleh update dekat blog juga. Hihi.

Tapi jangan buat status facebook lol.

Oh ye hari ni ustazah Ain nak bagi tazkirah pasal pilih sebab tu title dia pilih. Bukan pasal smartphone dia. Mungkin entry tu dia buat lepas ni lepas dia dah master dengan smart-la-sangat phone dia. Dan kalau nak baca pasal pilih jodoh pun bukan sebab saya mana kahwin lagi so how come....how come nak cakap benda yang tak ada pengalaman. Tak ke pelik tu. Actually boleh tapi tak ada garam la entry tu. Haha.

Years dulu kan saya putus cinta. Sedih woo. Boyfriend pertama tu. So saya super sedih dan rasa kalau dia tak nak dekat saya, maka tak ada la lelaki lain yang nak. Dan saya akan jadi pwrempuan loser keseorangan dengar lagu Judika hari-hari menangis sebelum tidur. Sedih tak jadi macam tu? Meh nok oyat, memang sedih gila gila gila. Dan memang gila. Dan kenapa saya jadi macam tu? Sebab saya pilih nak jadi macam tu. Nampak tak yang kita memang boleh pilih nak jadi gila atau tak. You can cry tapi jangan overdose. Nanti mata terlebih bersih.

Ok. Itu contoh je.

After kejadian dukacita baru-baru ini, saya totally lost dan rasa macam kenapa benda tak best macam tu keep happen to me. Jangan tanya berapa liter airmata la. Kan saya bilang boleh menangis. Dan kalau tak menangis tu yang parah. So saya fikir saya nak sedih dan rasa tak happy pergi kerja balik rumah sampai bila? It is not me yang buat semua tu. Lagipun Tuhan nak bagi saya ingat dekat dia. Selalu ingat. Selalu. Selalu. So Dia bagi test. Nak tengok markah saya berapa.

Saya memang fragile. I can easily burst into tears.

Tapi saya selalu ingatkan diri even saya alone, saya ada Allah dan orang(s) yang buat buat saya happy. So saya pilih untuk bahagia. Saya pujuk diri untuk senyum. Saya pujuk hati untuk tenang. It is not easy for me sebab saya bukan macam orang lain. Saya gila sikit. Kadang-kadang banyak. Jangan compare kita dengam orang lain. Itu bukan perkara positif. Yang positifnya kita pilihlah untuk happy. Always try.

Try. It is a must.

Ok. Back to work. Mentang la bos meeting.

Bye.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!