Sunday, April 25, 2010

3 pagi

Saya menunggu tepat 3 pagi untuk menulis artikel ini. artikel? Sangat tidak praktikal untuk penulisan yang tidak berilmiah ini tapi berunsurkan pembelajaran. Anda tidak faham? saya pun. Jom gelak sama-sama. Hahahaha...

Sebelum tu, selamat hari ahad. Sila datang semula untuk membaca artikel ini sekiranya anda tidak membacanya pada hari Ahad. Sila. Ini merupakan kali pertama saya menulis pada jam 3 pagi ditemani dengan bunyi kipas, kipas laptop, dan unggas. Ok. Tipu.

Motif entri masih tidak diketahui sehingga saat ini. Baik. Mari berfikir sejenak.



Ok. Semakin lama saya buat sesi jalan-blog, semakin banyak yang saya dapat. Positif yang saya maksudkan. Cerita yang sumpah seranah memang banyak tapi saya jelingkan sahaja. Semasa jalan-blog, saya hanya jatuh cinta kepada penulisan dan bukannya penulisnya. Hati perlu dijaga, supaya tidak terpesong. Motif ayat? Tiada. Oleh itu, lagi terang bersuluh lampu kalimantan saya memilih untuk membaca tulisan yang membina dan membangunkan pemikiran seperti.....ah, malas la pulak nak state.



Saya tertarik dengan seorang insan yang mengatakan dia sungguh menyampah dengan mereka yang menayangkan pendapatan dari enjin pengiklanan yang glamour itu. Sila lihat bahagian atas sebelah kanan. Ye. Itulah dia. Komen saya, bergantung kepada niat. Ingat, matlamat tidak pernah menghalalkan cara. Ada kaitan tak kedua-dua ayat tersebut. Tidak.

Saya juga turut bertemu secara maya sahaja dengan para blogger yang diminati ramai. Mujur, tidak berapa hensem. Entri ini tidak akan dibaca mereka, makanya saya berani kutuk. Hahaha..Motif gelak? Tidak tahulah saya. Tapi hati lagi penting daripada rupa. Percaya atau tidak? Haruslah percaya. Tetapi, hati yang tulus lagi suci berserta rupa elok indah dipandang itu satu anugerah. Bak kata adik iklan sabun dekat tv tu

"Pakaian boleh dicuci, hati yang suci sukar dicari"

sekian sahaja artikel merapu ini.

2 comments:

  1. yang menyampah tu sebab apa? terpulang pada sesiapa pun sebenarnya.. nak menyampah tak tentu pasal kenapa pula...

    err... hai.. :)

    ReplyDelete
  2. ain, x sapa po ag 3 pg, seminit kurang
    hehehe

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!